samedi 24 juillet 2010

(24/11/2004) Testament van een duivenmelker

Testament van een duivenmelker

Onlangs was ik op bezoek bij mijn duivenvriend X. Hij wil liever dat zijn naam niet bekend wordt, hij wil niet veel publiciteit. Hij is wel een uitstekende duivenliefhebber met ontzettend goede resultaten op de snelheid, halve fond, kleine fond en ja zelfs op de grote fond speelt hij mee. X is niet alleen een duivenliefhebber maar vooral een enorme persoonlijkheid, een man met goede ideeën en oog voor detail. Zo vertelde hij mij het volgende verhaal niet mocht onthouden. Ik zou zeggen ‘Lees en Leer’.

(Reacties op "testament van een duivenmelker" -> zie onderaan)

X aan het woord

Op een zekere leeftijd is het enigszins normaal dat gedacht wordt aan het opstellen van een “testament”. Noem het een procedure die toelaat, op een wettelijke basis, bepaalde eigendommen, bezittingen of kennis over te dragen aan een of meerdere “ begunstigden “ .
Zelfs de meest hebberige en slechts aan zich zelf denkende mensen, zorgen ervoor dat bij ontbreken van rechtstreekse erfgenamen ,“ iemand “, hun appeltje voor de dorst bekomt. Wel in feite is er geen verschil met een duivenmelker, die gedurende zijn actieve melkers loopbaan, allerlei technieken, middeltjes of trucjes heeft uitgeprobeerd, al eens met en al eens zonder succes, en in de herfst van zijn bestaan besluit deze over te dragen aan zijn collega’s. Dat is in feite ook een patrimonium ofwel getipt door vrienden ofwel zelf uitgeprobeerd. Daar bestaan, geloof mij, een massa van middeltjes die door de jaren zijn uitgeprobeerd. Vele van deze zijn dikwijls te gek om te geloven of indruisend tegen alle logica. Daarom beperken wij ons tot enkele uit gezond verstand ontsproten en wetenschappelijk min of meer aanvaardbare samenstellingen. De meeste louter met natuurlijke en onschadelijke producten samengesteld en als dusdanig toegelaten door de wet. De meeste van deze bereidingen zijn bovendien gemakkelijk en goedkoop samen te stellen, wat in deze tijd van uit de pan lopende kosten, welgekomen is. Het spreekt van zelf dat in de eerste plaats een GOED duivenbestand noodzakelijk is. Verder is geen enkel van deze bereidingen bedoeld om bepaalde ziekten te genezen, het zijn geen medicijnen. Daar is de dierenarts voor.

Bepaalde van deze bereidingen zijn zeer zeker reeds bij andere melkers gekend, misschien met hier en daar een kleine wijziging in de samenstelling. Alle vijf zijn ze echter onschadelijk, diervriendelijk en zeker niet in strijd met de lijst der verboden producten. Ze hebben niet alleen bij mij maar bij vele anderen in het verleden hun deugdelijkheid bewezen en zullen dat in de toekomst blijven doen.

Recept 1 – Gezondheidstonicum.

Ingrediënten: 1 Kg dikke witte uien, 250 Gr knoflook, 250 Gr Aluinpoeder, 1 Kg donkere kandijsuiker, 2 L water en 1 soeplepel Lugol.
Bereiding: Vanwege de indringende lookgeur liefst buiten te bereiden,
Uien en knoflook fijn versnipperen en tezamen met het aluinpoeder en de kandij- suiker in de 2 liter water 1 uur laten koken, laten afkoelen en door een doek zeven, de soeplepel lugol toevoegen en het geheel bewaren in een donkere fles op een koele plaats
Gebruik: 1 soeplepel per liter drinkwater eerst gedurende 5 dagen en nadien elke week 2 maal; reeds na een paar weken ziet men de vitaliteit van de duiven toenemen, de oude dons verdwijnt en de duif wordt zuiver en roze op de graat.
Indien geen lugol kan bekomen worden geeft men 1 soeplepel jenever toe of men laat bij de apotheker de lugol samenstellen. In 100 ml water, 5 gr Jodium ( I2) en 10 gr Kaliumiodide (KI) oplossen.

Recept 2 – De vier zouten

Hiervan bestaan er voor zover ik weet 2 varianten. Ik geef ze beiden zonder voorkeur. Beide, bij voorkeur door uw apotheker gemaakte samenstellingen, zorgen voor een mooie en gezonde keel en geven uw duiven na een paar weken van toepassing mooie witte neuzen. De toepassing is heel eenvoudig: de snavel openen en een mespuntje van het poeder in de snavel doen. Bij aanvang van het seizoen een week alle dagen, nadien 2 maal per week toedienen. Beide varianten bestaan uit 4 gelijke delen van de gebruikte zouten, dus 25% van elk.

Variant A:

  • Natriumbicarbonaat NaHCO3
  • Magnesiumsulfaat MgSO4
  • Natriumcitraat C6H5Na3O7. 2 H2O
  • Natriumbenzoaat C6H5CO2 Na

Variant B: Natriumbicarbonaat NaHCO3

  • Natriumsulfaat Na2SO4
  • Natriumcitraat C6H5Na3O7. 2 H2O
  • Natriumbenzoaat C6H5CO2 Na

Recept 3 - Thee op basis van geneeskrachtige kruiden

Mengsel A:

  • 100 Gr Lamium Dovenetel
  • 100 Gr Filipendula Moeraspiraea
  • 100 Gr Achillea Duizendblad
  • 50 Gr Salvia Salie
  • 50 50 Gr Anisum Anijs
  • 150 Gr Mentha Munt
  • 50 Gr Artemisia Alsem
  • 50 Gr Rheum Rabarberwortel
  • 50 Gr Taraxalum Paardebloemwortel
  • 50 Gr Tanacetum Vulgare Boerenwormkruid
  • 100 Gr Borago Bernagiebloem
  • 50 Gr Fraxinus Esbladeren
  • 50 Gr Calendula Goudsbloem
  • 50 Gr Lamium flora Bloem dovenetel
  • 50 Gr Malva flora Bloem Kaasjeskruid
  • 50 Gr Thymus Tijm

Mengsel B:

  • 100 Gr Arvense L Heermoes
  • 50 Gr Calendula Goudsbloem
  • 100 Gr Sambucus Vlierbessen
  • 100 Gr Mentha Munt
  • 150 Gr Muitzaad Handelsproduct

Bereiding: Speelseizoen Per liter water 1 soeplepel Mengsel A + 1 koffielepel Energiezaad
Verwarmen tot koken, per literwater 1 soeplepel Honig toegeven. Na koken 30 minuten laten trekken, afkoelen en zeven. 1 week alle dagen daarna 1 maal per week bij thuiskomst.
Ruiseizoen Per liter water 1 soeplepel mengsel A + 1 soeplepel mengsel B.
Bereiding zoals in speelseizoen en toedienen gedurende 14 dagen.

Recept 4 – Afkooksel van havermout en rijst

Als het mest niet meer zo gebonden is en dit niet te wijten is aan een infectie van de ingewanden, kan een toedienen als drinkwater van een afkooksel van 200 Gr havermout + 100 Gr rijst op 2 liter water wonderen doen. Simpel en goed.

Recept 5 – Een beetje sneller zonder doping

Pakje selderzaad (2 Gr), pakje raapzaad (2 gr), 10 Gr kempzaad, 10 Gr colapoeder, 10 Gr glucose, 10 Gr gemalen koffie, 10 Gr vitamine C worden alles samen in een koffiemolen fijngemalen. Het fijngemalen poeder wordt bevochtigd tot een kneedbare pasta met tarwekiemolie. Hiervan worden bolletjes ter grote van een erwt gerold welke men laat drogen en verharden. De harde bolletjes worden in een gesloten potje in de koelkast bewaard. De dag van de inkorving worden ze bij de duiven langs de bek toegediend. Elke gewonnen seconde is er een en kan de doorslag geven.
Succes.

Besluit

ik herhaal het, al deze middeltjes, welke het grote voordeel hebben, onschadelijk en goedkoop te zijn, geven alleen resultaten bij goede en gezonde duiven. Dat is essentieel en het werk van een goede veearts in combinatie met een attente melker.

Slot

X , bedankt voor deze leerrijke zaken. Ik hoop nog eens snel op bezoek te kunnen komen en voor 2004 wens ik je veel succes toe.

Reacties

Het was opmerkelijk hoeveel reacties en vragen bij de redactie zijn toegekomen, na het openbaren van de vijf in het testament vermelde duivenrecepten. Het toont weer maar eens aan dat bij de gemiddelde duivenliefhebber de drang aanwezig is de zo dikwijls aangehaalde “ geheimpjes “ te kennen en te gebruiken. Dat ze bovendien spotgoedkoop en gemakkelijk te bereiden zijn, heeft talloze liefhebbers aangezet er duchtig op los te kokkerellen.
Graag vernamen we nadien van deze die ze zullen uitproberen, hun resultaten.
We bundelen hieronder de meest gestelde vragen, komende uit gans Nederlands sprekend België en Nederland, evenals zeer in het kort de gegeven antwoorden.

Recept 1
Dit gezondheidstonicum was wel het meest gegeerde recept, volgende vragen werden hierover gesteld:

  • Verdampt er net te veel water bij 1 uur koken?
    Er verdampt weliswaar vloeistof, maar er blijft voldoende over om de ingrediënten in oplossing te houden
  • Naar volgende varianten werd geïnformeerd:
    Supplementair aan de opgegeven ingrediënten zouden sommigen eveneens groen denappels en of vlierbessen mee koken.
    Antwoord is ons niet bekend, maar op het eerste gezicht kan dat een meerwaarde geven.
  • Kan het product over het eten worden toegediend?
    Zeer zeker, het graan bevochtigen met het tonicum en bestrooien met biergist of vitamineralen, liefst bereid de avond tevoren, geeft goede resultaten en heeft nog het voordeel dat “alles” verbruikt wordt.
  • Kan gezien de hinderlijke bereidingsgeur geen grotere hoeveelheid in eenmaal worden bereid?
    De Lugol conserveert weliswaar het eindproduct, maar het best maakt men om de drie maand een nieuwe bereiding.

Recept 2 - de vier zouten:

de vraag werd gesteld of in variant B het natriumsulfaat niet kon vervangen worden door natriumchloride ( gewoon keukenzout)? Waarschijnlijk wel, maar de hoofdeigenschap van zowel magnesiumsulfaat ( Engels zout) als natriumsulfaat is dat ze een purgerende werking hebben wat met NaCl niet bekomen wordt.

Recept 3 - De Thee:

verscheidene varianten met andere kruiden zoals Kamille, Lindebloem, Vlierbessen en berenklauw werden aangehaald dan bijkomende ingrediënten. Waarom eigenlijk niet, maar best vragen aan de drogist of deze kruiden voor duiventhee te gebruiken zijn.
Wat is energiezaad en weer kan je het verkrijgen. Ik heb altijd gewoon energiezaad gevraagd en gekregen in de kruidenzaak waar ik ze haalde (Geel); De winkelierster heeft me eenmaal de naam Fenergan of Fenergon genoemd

Recept 4 - Geen vragen

Recept 5 - Selderzaad werd door menigeen verward met selderzout, het betreft echter wel degelijk het zaaizaad. Alhoewel ook het selderzout misschien een ophitsende werking kan hebben, wie weet? Wat is colapoeder en waar kan men het bekomen? Colapoeder is het poeder van gemalen colanoten en in elke apotheek vrij te verkrijgen. In plaats van tarwekiemolie zou eigeel gemakkelijker zijn om de bollekens te maken? Kan zijn proberen, maar niet vergeten dat tarwekiemolie een ingrediënt is van de meeste verkochte edele oliën.

Tenslotte, kan het poeder niet in gelules worden gedaan? Waarschijnlijk wel, het biedt misschien alternatieven voor 2 nachten korf.

1 commentaire:

  1. Ik ben 47 jaar oud en vrouw. Ik kreeg een paar jaar geleden de diagnose COPD en ik was niet meer bang! Mijn longfunctietest gaf een capaciteit van 49% aan. Na een jaar geleden griep te hebben gehad, bleven de kortademigheid, het hoesten en de pijn op de borst zelfs na een antibioticabehandeling. Ik rook al 36 jaar twee pakjes per dag. Geboren zonder borstbeen zorgde ervoor dat mijn ribben slechts een centimeter van mijn ruggengraat verwijderd waren, wat resulteerde in onderontwikkelde longen. Toen ik 34 was, werd ik geopereerd en het werd verholpen. Helaas heeft mijn roken alleen maar meer schade aan mijn reeds onderontwikkelde longen veroorzaakt. Het probleem was dat ik graag rook en niet wil opgeven! Heb het al twee keer eerder geprobeerd en werd bijna gek en wil dat niet nog een keer meemaken. Ik zag de angst in de ogen van mijn man en kinderen toen ik hen over mijn toestand vertelde, en toen begonnen ze zelf een oplossing te vinden om mijn toestand te verhelpen. Ik ben nu 47 bij wie de diagnose COPD-emfyseem werd gesteld, waarvan ik weet dat het uit mijn jaren kwam van roken. Ik begon met roken op school toen roken sociaal acceptabel was. Ik herinner me dat roken in ziekenhuizen was toegestaan. Het was toen niet bekend hoe gevaarlijk sigaretten voor ons waren, en het leek alsof iedereen rookte, maar ik was in staat om van mijn COPD-longaandoening af te komen door de hulp van dr. Akhigbe totale geneeskrachtige kruidengeneeskunde. Mijn man zag zijn getuigenis op internet dat hij zijn krachtige medicijn gebruikte om verschillende ziekten te genezen. We hebben contact opgenomen met zijn e-mail [drrealakhigbe@gmail.com} Hij heeft de juiste kruidenformule om u te helpen bij het wegwerken en herstellen van longaandoeningen en andere ziekten, zal u volledig en permanent genezen met zijn natuurlijke biologische kruiden. We hebben het medicijn per koerier ontvangen onderhoud. Ik wens dat iedereen die op jonge leeftijd begint met roken, beseft wat er uiteindelijk met hun lichaam zal gebeuren als ze hun hele leven doorgaan met die gemene gewoonte.
    Dr. , STAPHYLOCOCCUS, HEPATITIS A / B, SNELLE EJACULATIE, IMMUNOTHERAPIE, GONORRHEA, SYFILIS, AFVAL / RUGPIJN, PELVISCHE ONTSTEKING, LULVERGROTING, HARTZIEKTEN, TERMINALE ZIEKTE, ZIEKTE, ZIEKTE VAN DE KLEUR, ACHTERGROND GRAVEN ZIEKTE, GEHOORVERLIES, INTERSTITIËLE CYSTITIS, LEUKEMIE, MEERVOUDIGE SCLEROSE, OBESITAS, RABY'S, SCOLIOSE, INFLUENZA, POLIO, JACOB, ENZ. Als u op zoek bent naar uw genezing, neem dan contact op met dr Akhigbe via zijn e-mail drrealakhigbe@gmail.com of neem contact op met zijn whatsapp-nummer +2349010754824
    God zegene u, Dr. Akhigbe, voor uw goede handwerk in mijn leven.

    RépondreSupprimer